niedziela, 16 czerwca 2013

San Vito Lo Capo, Park Zingaro, Segesta

San Vito Lo Capo to przepiękny półwysep w północno-zachodniej Sycylii. Jest tam tzw. niebiańska plaża, którą polecają przewodniki. My jednak cenimy sobie bardziej plażę, którą mija sie po lewej stronie po drodze do miasteczka o tej same nazwie co półwysep. Kilka lat temu była to plaża mniej komercyjna, mniej uczęszczana, kamienista. 2 lata temu nawieziono tam piasek, przyjeżdża tam więcej ludzi, jest też bardzo dużo kamperów. Głównie wypoczywają tam turyści podróżujący takimi właśnie autami. Mimo tych wszystkich zmian, nadal bardzo cenimy sobie wypoczynek na tej pięknej plaży.
Aby pospacerować po niej, warto zaopatrzyć się w specjalne obuwie do brodzenia w wodzie o kamiesnistym podłożu.

W miasteczku znajduje się cukiernia uznana na tripadvisor za najlepszą na całej Sycylii o nazwie Pasticceria Capriccio. Warto skosztować tam sycylijskich wypieków cukierniczych. Naszym zdaniem jest ona tak wspaniała jak wszystkie pozostałe cukiernie sycylijskie:))

Odwiedziliśmy tego dnia również piękny Rezerwat Zingaro. Do Riserva dello Zingaro prowadzą dwa wejścia:  północne, od strony San Vito Lo Capo i południowe, od Scopello.
Wybrzeże Zingaro jest jednym z niewielu na Sycylii, gdzie wzdłuż nie przebiega droga. Riserva dello Zingaro to teren o powierzchni 1600 ha. Jest tu 5 oznakowanych szlaków, z których najkrótszy ma 6 km. Najłatwiejszy szlak prowadzi tuż nad brzegiem morza, najtrudniejszy to górny szlak (do ponad 900 m n.p.m). Park w dużej części spłonął w roku 2012, do tej pory widać to na oczerniałych palmach. Wiele drzew i krzewów nie udało się uratować. Jednak park szybko się odradza. Wszędzie kwitną piękne rośliny. Polecamy wycieczkę do Zingaro w maju kiedy wszystko kwitnie i jest kolorowo. Urzekł nas rozmaryn, który rośnie wszędzie wielkimi krzewami i cudownie pachnie.
Wejście do parku jest płatne, nie pamiętamy dokładnie ile ale nie dużo, kilka euro.

W parku znajduje się jaskinia Uzzo, w której żyje wiele gatunków ptaków. Nagraliśmy krótki filmik, na którym słychać ich piękny śpiew.

Zdjęcie

W parku znajdują się liczne piękne zatoczki, do których prowadzą zejścia.Można się tam kąpać i opalać. Plaże są kamieniste ale mimo to mozna dość wygodnie się tam położyć:)
W parku znajdują się wyznaczone miejsca do grillowania i piknikowania.
Zwiedziliśmy też kilka muzeów, które się tam znajdują jak np. muzeum rolnictwa i lokalnych upraw.
Po wizycie w parku skierowaliśmy się do Segesty-starożytnego miasta, w którym zwiedziliśmy piękne świątynie oraz amfiteatr. Drzewa, które rosły dookoła świątyń były bardzo szczególne.. Wyglądały jakby były płaskie.. Myślę, że na zdjęciu poniżej jest to troszkę widoczne.. Wyglądały jak namalowane farbą:)

Był to dzień pełen wędrówki i wrażeń. Byliśmy juz zmęczeni ale szczęśliwi:)
 Z Segesty ruszyliśmy w kierunku miejsca, w którym mieliśmy zarezerwowany nocleg. Był to piękny Agroturismo La Targa  Florio. O tym pięknym miejscu oraz dalszej podróży w kolejnym naszym poście.